Nuoret yli 13v.

KAIN VALMENNUKSET 

Pojat ja tytöt 2005-2007 syntyneet

 

Kesäkausi 2021 on päättynyt, uuden kauden harjoitukset alkavat peruskuntokaudella, yhteisharjoitukset ma 4.10. alkaen.

 

Ohjattuja harjoituksia peruskuntokauden aloitus:

- ma-ilta tyttöjen(pikajuoksu) toistovedot Kuusankosken Kalliosuoja

- ke-ilta määräintervalli kaikille Kouvolan jäähalli (jos ei maksullinen jääkiekkopeli samaan aikaan)

- mahdollisesti to-ilta pienryhmälle valmennus (pituus, korkeus, aitajuoksu)

- la-aamupäivä Kalliosuoja kuntopiiri ja kiekonheittäjien lajitreeni

 

lisäksi mm. kuntosalitreeniä soveltuvassa paikassa, kestävyysjuoksijoiden yhteislenkkejä ja aika ajoin tehopäiviä Nastolan Pajulahden harjoittelukeskuksessa

 

Ryhmään ei oteta lisää uusia pikajuoksijoita(suositellaan Keijon ryhmää). Ryhmään voidaan ottaa mukaan kestävyysjuoksusta, kiekonheitosta, hyppylajeista/moniottelusta kiinnostuneita.

 

HARJOITUSMAKSUT (syksyn maksuihin pieni korotus)

Kausimaksu KESÄ -21 toukokuun alusta syyskuun alkupuolelle:

käy treeneissä 1krt/vko 45€

käy treeneissä 2krt/vko 80€

käy treeneissä 3-4krt/vko 115€

*

- kilpailulisenssi maksaa 30€ (ei sisälly hintaan)

- kokeilu ilmainen

 

 

Lisätietoja harjoituksista ja ilmoittautuminen:

Kai Kepsu / liikunnanohjaaja (AMK), seuravalmentaja

kai.kepsu@xamk.fi ja p. 044 702 8769

 

 

*******************************

KUVASSA KAJON JUOKSIJOITA VIESTINJUOKSUN SM-KISOISSA 2020 SYYSKUUSSA KOTKASSA

viestijoukkuekuva

 

 Valmennusryhmä 2021-22

Pojat & tytöt 2007 ja aiemmin syntyneet, ryhmän koko n 8-12 urheilijaa enintään

Henkilökohtaista valmennusta ja ryhmävalmennusta 4-6 krt/vk. Kullekin urheilijalle tason mukaiset ohjelmat. 

Tehovalmennusryhmän urheilijoiden harjoittelun tavoitteena on kehittyä urheilijan polulla kilpailujen kautta. Kilpailut ovat monella tavoin kehittäviä, kun liikutaan fyysisen suorituskyvyn äärirajoilla. Kilpailutilanne vie urheilijaa myös psyykkisellä tasolla uudelle asteelle.

Vain säännöllisen yli neljä kertaa/vk suoritettu harjoittelu, vie kehitystä eteenpäin -kohti omia tavoitteita. Kyky juosta, nopeasti tai kestävästi, kyky hypätä (kimmoisuus) paranevat automaattisesti. Harjoittelu ei koskaan ole yksitoikkoista vaan monipuolisesti kehittävää. Lajikohtainen osaaminen, koordinaatio ja taito sekä itse suorituskyky eli kyky ottaa itsestä paras tulos kehittyvät vuosien saatossa. Itseluottamus ja itsetuntemus lisääntyvät myös harjoittelun myötä.  Nämä ovat tärkeitä ominaisuuksia myös elämän muissa koettelemuksissa esim. opiskelussa ja omalla työuralla.

Ryhmässä painotus juoksumatkoilla 60m-400m, myös muita lajeja voidaan ottaa mukaan esim aidat, 800m ja hypyt/heitot. Ryhmässä on myös heittolajien edustajia. Myös heitoissa täytyy osata juosta ja hypätä, jotta heittolajista saa kaiken irti. Kokonaisvaltainen fyysinen nuoren kehittäminen on tässä vaiheessa avainasemassa.

Esimerkkejä harjoitusten sisällöistä: (Painopisteet ja määrät vaihtelevat eri harjoituskausilla)

25-30min aluksi joka harjoituksessa lämmittelyä: tekniikkaa, koordinaatioita, hyppelyjä.
Juoksuosuus: nopeustrillejä, lähtöjä, kiihdytyksiä, tekniikkajuoksuja, määräintervalleja, tavallisia lenkkejä.
Kimmoisuus: loikat, hyppelyt, kinkat, aitahypyt, pudotushypyt.
Voima: lihaskuntoharjoittelu, kuntosaliharjoittelu, kuntopiirit, mäkiharjoittelu, kehonhallinta.
Jäähdyttely: venyttelyt, kuntopallot.

Motivoitunut ja harjoitteluun sitoutunut nuori voi hyvin aloittaa myös lajissa vasta 15-16 -vuotiaanakin ja luoda vielä uran jonkin toisen lajin harrastamisen jälkeenkin.  Mikäli tykkää urheilusta ja itseensä kehittämisestä, niin rohkeasti mukaan Kajon toimintaan. Lahjakkuudet paljastuvat useasti vasta vuosien harjoittelun tuloksena. 

Mikäli nuori urheilijan alku haluaa lähteä varovasti kokeilemaan lajia, eikä vielä halua sitoutua määrätietoiseen viikkoharjoitteluun eikä kilpailemiseen, voi urheilija aloittaa ensin Kain ryhmässä ja siirtyä sitten myöhemmin tehovalmennukseen. Molemmissa ryhmissä on vielä helpompi aloittaa, jos saa houkuteltua myös hyvän kaverin mukaan – näin heti alussa on treeneissä tsemppikaveri mukana vaikka ryhmissä toivotetaan uudet tulokkaat kaikkien toimesta lämpimästi tervetulleeksi.

Harjoitusvuorot alustavasti:

Kalliosuoja ma klo 18-20
Kouvolan jäähalli, juoksurata ke klo 18-20
Kalliosuoja La klo 11-13

Lisäksi kuntosaliharjoitus kerran viikossa erikseen ilmoitettuna aikana

Lisäksi omatoimiset ulkolenkit, selviävät omasta ohjelmasta ja viikkorytmistä

Tässä ryhmässä urheilijat tavoittelevat vähintään A-taitomerkkirajaa ja sitä myötä SM-kilpailuja.

Hyvä tavoite urheilijoille on SM- ja aluemestaruuskilpailut. Aiempina vuosina on ryhmä saalistanut jo nuorten SM-mitaleita ja viime vuonna ryhmän N17 4x100m viestijoukkue juoksi Kajon naisten seuraennätyksen SM-viesteissä Kotkassa

 

HARJOITUSMAKSUT:
syksy-, talvi- ja kesäharjoittelukaudet 2021-22

Kausimaksu on 150€/kausi, koko vuosi siis 450€.
Maksu sisältää

Valmennus & ohjelmat 4-6krt viikossa yhteisharjoittelun ohjaukset ja harjoitusohjelmat muille harjoituspäiville.
-ryhmän yhteisharjoittelumaksut kaupungin tiloissa niin kesäisin kuin talvisin.
-lisäksi pyrimme käymään kerran syksyllä ja keväällä Pajulahdessa testeissä, joka sisältyy maksuihin.
-lisäksi pm-, aluemestaruus- ja SM-kilpailumaksut yu-jaosto maksaa, sekä osallistuu jonkin verran muihinkin kuluihin.

- kokeilu ilmainen

- kilpailulisenssi (30€) ei sisälly hintaan

 

Valmentaja:

Keijo Hulkkonen

 

Lisätietoja harjoituksista ja ilmoittautuminen:

hulkkonenk@gmail.com, puh. 045 646 2946

 

 

Kuvia harjoituksista ja kilpakentiltä

 harjoituskuva