Tuntikuvaukset

AIKUISTEN RYHMÄT

 

Step

Sykettä nostavia askelsarjoja laudalla ja tehokkaita lihaskuntoliikkeitä lautaa, painoja ja kehon vastusta hyödyntäen. Sopii kaiken kuntoisille.

 

Jooga, dynaaminen

Dynaaminen jooga on aktiivinen harjoitus, jossa keskitytään venyttämään ja voimistamaan lihaksia sekä kehittämään tasapainoa samalla, kun mieli hiljenee. Teemme lempeästi kehoa liikuttavia ja vahvistavia asentoja, joissa ollaan muutaman hengityksen ajan.

 

Jooga, rentouttava

Rentouttava yinjooga availee kehon kireyksiä paineen ja vetojännityksen avulla. Olemme useita minuutteja samassa asennossa rentouttaen lihakset. Huomio keskittyy sidekudoksiin ja niveliin. Harjoitus huoltaa ja palauttaa kehoa sekä rauhoittaa mieltä ja hermostoa.

 

Kuntonainen

Kuntonainen on helppoa ja monipuolista koko kehoa muokkaavaa lihaskuntoon painottuvaa jumppaa. Ajoittain käytämme erilaisia välineitä esim. Keppiä, kuminauhaa tai käsipainoja. Liikkeet ovat helppoja ja paljon toistoja. Tässä jumpassa ei ole hyppyjä tai koordinaatiota vaativia liikkeitä.

 

Tanssijumppa

Askelsarjoja vaihtelevaan musiikkiin. Tavoitteena on nostaa sykettä, kehittää kehonhallintaa ja pitää hauskaa. Samat kappaleet toistuvat monta viikkoa, joten askeleet tulevat tutuiksi.

 

Pumppi 

Tehokas ja yksinkertainen lihaskestävyystunti. Tunnin aikana treenataan oman kehonpainon lisäksi voimatankojen ja käsipainojen avulla suurimmat lihasryhmät.   

 

 

 

LASTEN JA NUORTEN RYHMÄT

 

Telineet 3-4v. & aikuinen sekä Telineet 5-6v. & aikuinen

Harjoitellaan voimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä sekä liikuntaryhmässä toimimista. Ohjaajat esittelevät telineradan ja esimerkkiliikkeet tunnin alussa sekä avustavat liikkeissä tunnin aikana. Lapsi kiertää rataa oman aikuisen ohjauksessa ja valvonnassa. Aikuisen vastuulla on myös soveltaa liikkeitä lapsen taitojen mukaan turvallisuus huomioiden.

 

Fysiikkatreeni kehonpainoilla 8-10v.

Nopeatempoinen tunti, jossa harjoitellaan voimaa, nopeutta, ketteryyttä, vartalonhallintaa ja liikkuvuutta monipuolisesti. Sään salliessa harjoituksia on myös Harjunmäen maastossa. Tunti sopii erinomaisesti myös eri urheilulajien tukiharjoitteluksi.

Osallistujilta edellytetään kykyä kuunnella ja toimia ohjeiden mukaisesti. 

 

Nyrkkeilykoulu 12-15v.

Nyrkkeilykoulussa harjoitellaan kaikki nyrkkeilyn perustekniikat; lyönnit, torjunnat, väistöt, suojaus sekä liikkuminen. Harjoitus koostuu tekniikka-, pari- sekä otteluharjoitteista. Harjoituksen lopuksi tehdään lajinomainen loppujumppa. Harjoituksiin sisältyy myös tasapaino-, koordinaatio- ja rytmiharjoitteita. Harjoitukset kehittävät fyysistä ja psyykkistä toimintakykyä monipuolisesti.

Mukaan hammassuojat, sisätossut ja juomapullo.

 

Tanssi 7-10v.

Tutustaan Street- tyyliseen tanssiin erilaisten musiikkien avulla ja harjoitellaan lyhyiden koreografioiden tekemistä. Tanssin lisäksi tunneilla on alkulämmittely ja erilaisia leikkejä. Tunneilla tullaan harjoittelemaan myös kesän 2022 Gymnaestradan tanssillista esiintymisohjelmaa.