Tuntikuvaukset

AIKUISTEN RYHMÄT

Step

Sykettä nostavia askelsarjoja laudalla ja tehokkaita lihaskuntoliikkeitä lautaa, painoja ja kehon vastusta hyödyntäen. Sopii kaiken kuntoisille.

Astangajooga, dynaaminen

Dynaaminen astangajooga on energisoiva ja kehoa monipuolisesti aktivoiva joogatyyli, jossa asanat (asennot) yhdistetään liikesarjaksi ilman välirentoutuksia. Jokainen tunti alkaa pienellä rauhoittumishetkellä ja päättyy loppurentoutukseen.

Yin Jooga, rentouttava

Lempeä yin jooga on rauhoittava ja passiivinen harjoitus, joka sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmille joogeille. Tunnilla ollaan useita minuutteja asanoissa (asennoissa), jotta päästään syvälle kehon tiiviisiin sidekudoksiin; jänteisiin, nivelsiteisiin ja rustoihin. Yin jooga ylläpitää sekä kehittää liikkuvuutta ja poistaa samalla esimerkiksi liikeratojen epäsymmetrisyyttä kehon eri puolien välillä.

Kuntonainen

Kuntonainen on helppoa ja monipuolista koko kehoa muokkaavaa lihaskuntoon painottuvaa jumppaa. Ajoittain käytämme erilaisia välineitä esim. Keppiä, kuminauhaa tai käsipainoja. Liikkeet ovat helppoja ja paljon toistoja. Tässä jumpassa ei ole hyppyjä tai koordinaatiota vaativia liikkeitä.

Tanssijumppa


Askelsarjoja vaihtelevaan musiikkiin. Tavoitteena on nostaa sykettä, kehittää kehonhallintaa ja pitää hauskaa. Samat kappaleet toistuvat monta viikkoa, joten askeleet tulevat tutuiksi.

Pumppi 

Koko kehon treeni. Tunnin aikana treenataan levytangon ja painojen avulla suurimmat lihasryhmät. 

 

 

 

LASTEN JA NUORTEN RYHMÄT

Telinejumppa, lapsi + aikuinen

Harjoitellaan voimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä sekä liikuntaryhmässä toimimista. Ohjaajat esittelevät telineradan ja esimerkkiliikkeet tunnin alussa sekä avustavat liikkeissä tunnin aikana. Lapsi kiertää rataa oman aikuisen ohjauksessa ja valvonnassa. Aikuisen vastuulla on myös soveltaa liikkeitä lapsen taitojen mukaan turvallisuus huomioiden.

Telinetreeni 7-9v

Reipasvauhtinen tunti, jossa ei kannata säikähtää pientä hengästymistä ja hikoilua. Tunnilla harjoitellaan vartalonhallintaa ja lihaskuntoa turvallisesti oman kehon painolla sekä telineillä että permannolla.
Huom! Turvallisuuden vuoksi lapsen on kyettävä kuuntelemaan ohjeita.

Tanssi ja leikki 5-6v

Tutustaan tanssiin ja voimistelun perusliikkeisiin leikkien, mielikuvituksen ja erilaisten musiikkien avulla. Hypitään, juostaan, pyöritään, tasapainoillaan. Harjoitellaan lyhyiden koreografioiden tekemistä. Mukaan tossut ja vesipullo.