Harjoitukset

Yleisurheiluharjoitukset Kesä 2019

NUORISOTOIMINTA (alle 13-vuotiaat)

Katso nuorisotoiminnan omilta sivuita.

 

PIENRYHMÄ - KUULAN JA KIEKON HARJOITTELU (2002-2005 synt.)

Ohjattua kuulan ja kiekonheiton opettelua 1krt/vkossa(aluksi ma-iltaisin klo 19.15, aloitus ma 6.5.) Valkealan tai Kouvolan kentällä.

* kuulantyönnön lajitekniikan harjoittelun tavoitteina on:

- opetella mm. kuulan työntö paikalta, vauhdilla, optimaalisen lähtökulman tavoittelu, saaton opettelu, keskivartalon vipuvarsimainen toiminta ym.

* kiekonheiton lajitekniikan harjoittelun tavoitteina on:

- opetella mm. välineen hallinta ennen heittosuoritusta, saada kiekko lähtemään kädestä tasaiseen pyörivään liikkeeseen hyvällä lähtökulmalla, jalkojen toiminta vauhdissa, pysyminen suorassa vauhdin pyörähdyksessä

Urheilijat voivat testimielessä myös ottaa sopivaan kisaan osaa ja valmentaja asettaa tavoitteet, joiden toteutuessa pieni palkinto.

tiedustelut ja ilmoittautumiset / valmentaja Kai Kepsu

 

KAIN KILPAILUIHIN TÄHTÄÄVÄ VIESTITIIMI (tytöt 2003-05 synt.)

-  ryhmässä joukkueet T14-15 sekä N16-17v. sarjaan, molemmat tähtäävät mukaviin kisareissuihin koti- ja ulkomailla hyvässä porukassa ja monet osallistuvat myös henkilökohtaisiin kilpailuihin(ryhmän juoksijoiden henk.koht. 100m tulokset tasoa 13-15sek.).

- harjoituksia 2-3 krt viikossa Valkealan(ma-ilta) ja Kouvolan kentällä(to-ilta), harjoitukset käynnissä

tiedustelut ja ilmoittautumiset / valmentaja Kai Kepsu

 

HARRASTERYHMÄ (pojat 2002-05 synt. sekä tytöt 2002-03 synt.)

Tämä on ryhmä, jossa voi harjoitella joustavasti 1-3krt viikossa. Harjoitukset jo käynnissä.

Ryhmässä kehitetään liikunnallisia valmiuksia monipuolisesti - verryttelyksi voi olla esim. pallopeliä, suunnistustehtävä tms. Verkan jälkeen tehdään koordinaatiota kehittäviä harjoitteita ja kimmoisuutta kehittäviä hyppelyitä/loikkia. Nopeutta kehitetään mm. telinelähdöillä ja nopeuskestävyyttä kehitetään juoksuvedoilla sekä viestinvaihtoharjoitteilla. Juoksutreenien sivussa hypätään korkeutta ja pituutta sekä kokeillaan heittolajeista kuulaa/kiekkoa/keihästä. Ryhmän edistyneimmät voivat käydä myös kisoissa itseään haastamassa.

Ryhmän alaikärajasta voidaan poiketa, jos ryhmässä on ikähaitarin mukainen kaveri ja yläikärajasta voidaan poiketa, jos urheilijalla on valmiudet toimia valmentajan apulaisena.

tiedustelut ja ilmoittautumiset / valmentaja Kai Kepsu

 

KESTÄVYYSJUOKSURYHMÄ (pojat & tytöt 2005-03 synt.)

harjoitukset 2-3 krt viikossa(mm. ma-ilta) Valkealassa ja Kouvolassa(harjoitukset jo käynnissä). Osittain muiden ryhmien kanssa samassa.

Harjoitteluesimerkkejä:

- intervalliharjoittelu maastossa

- 3-5km juoksulenkit

- nopeuskestävyysharjoittelu urheilukentällä

- lajivoimaharjoitteluna mäkijuoksuja ja loikkia

- tavoitteena osallistuminen juoksutapahtumaan porukalla

- oheisharjoitteluna tutustuminen kuntosuunnistukseen

tiedustelut ja ilmoittautumiset / valmentaja Kai Kepsu

 

KILPARYHMÄ (pojat & tytöt yli 14-vuotiaat)

valmentajana Keijo Hulkkonen

Oletko kiinnostunut kilpailemisesta ja säännöllisestä harjoittelusta? Mukaan voidaan ottaa lisää hyviä urheilullisia valmiuksia omaavia nuoria. Henkilökohtaista valmennusta ja ryhmävalmennusta 3-6 krt/vk. Kullekin urheilijalle tason mukaiset ohjelmat. Jo pelkästään juoksutekniikan parantuminen tuo huomattavia tulosparannuksia.

Painopistelajina pikajuoksulajit 60m-400m, myös muita lajeja voidaan ottaa mukaan esim aidat, 800m ja hypyt,

Kilparyhmä harjoittelee syys- ja kevätkaudella Kalliosuojassa ja Kouvolan jäähallissa sekä Valkealan kuntosalissa.
Kesällä harjoituksia on Valkealan urheilukentällä ja Kouvolan urheilukentällä.

Esimerkkejä harjoitusten sisällöistä: (Painopisteet ja määrät vaihtelelevat eri harjoituskausilla)

25-30min aluksi joka harjoituksessa lämmittelyä: tekniikkaa, koordinaatioita, hyppelyjä.
Juoksuosuus: nopeustrillejä, lähtöjä, kiihdytyksiä, tekniikkajuoksuja, määrä intervalleja, tavallisia lenkkejä.
Kimmoisuus: loikat, hyppelyt, kinkat, aitahypyt, pudotushypyt.
Voima: lihaskuntoharjoittelu, kuntosaliharjoittelu, kuntopiirit, mäkiharjoittelu, kehonhallinta.
Jäähdyttely: venyttelyt, kuntopallot.

Kun harjoittelu on motivoitunuttta, säännöllistä ja sitoutumista itsensä kehittämiseen, kilpaileminen hyvässä kunnossa on hauskaa ja palkitsevaa. 

 

YLEISEN SARJAN URHEILIJAT

Kilpaurheilusta kiinnostuneita aikuisia ohjaavat Keijo Hulkkonen, Marika Langenoja-Suvitie ja Kai Kepsu.

Myös vanhimpien junioreiden harjoituksiin voidaan rajoitetusti ottaa myös harjoitteluun vinkkejä hakevia aikuisurheilijoita.

Aikuisten urheilukoulusta on lisää tietoa RYHMÄT alasivulla AIKUISRYHMÄ

 

YHTEYSTIEDOT

Kai Kepsu

jaostosihteeri, liikunnanohjaaja (AMK)

kai.kepsu@xamk.fi, puh. 044 702 8769


Keijo Hulkkonen

valmennusvastaava (yli 13 v.)

hulkkonenk@gmail.com, puh. 045 646 2946


Janne Kolari

nuorisovastaava (alle 13 v.)

senaattori@icloud.com, puh. 040 509 1781

 

HARJOITUSMAKSUT

(kokeilu ilmainen)

- Kain, Timon ja Keijon ryhmillä laskutus kausittain 3x vuodessa

KAIN KILPA/HARRASTE RYHMÄ (+ TIMON RYHMÄ -05 synt.)

1 krt viikossa harjoittelu 35€ tammi-huhtikuu

2 krt viikossa harjoittelu 60€ tammi-huhtikuu

3 krt viikossa harjoittelu 80€ tammi-huhtikuu

KEIJON KILPARYHMÄ

harjoitusmaksu 140€/kausi

(kaudet: loka-joulu, tammi-huhti, touko-elokuu )

NUORISOTOIMINNAN RYHMÄT

kts. nuorisotoiminnan omilta sivuilta

 

Kuvia harjoituksista ja kilpakentiltä

Kooste 2018